2018年2月24日 星期六

中西藥交互作用



真係好多謝De嘅幫助, 幫波波張羅適合嘅中藥方, 仲陪埋我去執藥, 因為我呢個媽媽好緊張, 自己唔識中藥材, 怕藥材鋪一下執錯就幫倒忙!
好感激De嘅耐性, 每隻藥寫上藥名叫我影相, 慢慢比我認識!



呢段期間作過好多考量, 亦參考過幾個朋友嘅意見, 有想過完全停西藥, 但經過努力求証, 再同De商量, 最後決定中西互補去幫忙!  

之前同朋友F
講起想quit咗西藥, 比波波轉用中藥, 但F唔同意, 佢話呢年幾來, 見波波試過單靠中藥, 西草本, 順勢療劑都幫唔到, 直到用咗呢隻ARB類降血壓藥, 先可以keep到蛋白尿指數下降!

 
佢話即使中藥可以降壓, 但唔代表可以幫到蛋白尿, 而咁多類降血壓藥中, 對蛋白尿有幫助嘅都只係得A類有提到可以幫!
蛋白尿唔處理好波波好快會走向腎衰呢條路, 而停吓用吓隻西藥都應該知道對血管唔好, 佢唔建議我咁做, 況且...好大機會quit咗西藥後, 結果係再次原地踏步!


明白西藥嘅副作用, 而且波波用西藥身體反應又唔好, 即使蛋白尿有好靚讀數, 但無晒生活質素, 
呢個狀況我唔想再見到; 但F分析得好好, 如果可以退一步, 就如我一直希望嘅, 用細劑量西藥幫蛋白尿, 前題唔影響波波嘅精神胃口,   再用中藥固本, 咁中西合璧我係可以接受到!

當日睇梁醫生, 試quit咗隻西藥嘅過渡期, 一邊用中藥, 一邊用少少西藥, 波波報告都好好; 直到完全無用西藥幫助, 單靠中藥佢蛋白尿指數又再升高; 然後梁醫生就話中藥幫唔到, 又話唔好中西藥並用, 叫我跟返之前醫生用西藥算數!
其實聽佢喺電話咁交代好奇怪, 完全無空間商討, 可能佢嫌我呢個媽媽太多問號, 又可能佢再無其他中成藥可以幫到, 更可能我哋嘅atmosphere夾唔到!



再三睇過之前我search嘅一篇報告, 內容有如下報導,
明明見到話....
選用西藥降壓的同時, 配合調節升降、補益肝腎功能的中藥, 對保持血壓的穩定和保護腎功能有良好作用
但又好擔心真係如梁醫生所講, 中西藥唔可以並用.....


高血壓腎病的用藥指導

高血壓腎病患者服用降壓藥以保腎護腎為主。高血壓患者無論是不是發展到了高血壓腎病階段,在選用降壓藥時都應該以無腎毒性藥物為準,如果能夠起到保護腎臟功能的藥更好。研究表明,血管緊張素轉換酶抑制劑、血管緊張素受體拮抗劑鈣通道阻滯劑β受體阻滯劑在降壓的同時都有保護腎臟的作用,就高血壓的治療而言,如在選用西藥降壓的同時,配合調節升降、補益肝腎功能的中藥,對保持血壓的穩定和保護腎功能都有良好的作用
首選ACEIARB類藥物這兩類藥都是對腎臟有保護作用的降壓藥,可以降低腎小球內的壓力,減輕腎臟的工作量,還有抗炎、抗纖維化的作用,也能保護腎臟,減緩腎臟發展成為尿毒症速度。其使用原則是早期、早量、長期、聯用。在使用這兩大類藥物時,應密切觀察病人血清的肌酐和血鉀。




呢個問題一直膠著, 一日未攪清楚我都係唔敢輕舉莽動!
中醫唔清楚西藥, 西醫又話唔識中藥, 要點先知道我比
波波嘅中藥, 有無同西藥相沖? 咁究竟要點做好? 
個腦浮起林醫生, 雖然佢搬到去好遠, 波波嘅case已經無比佢followed, 但我信佢真心想毛孩好, 都可能會肯比我忠告.
厚住面皮發短訊, 等佢回覆, 喺等待同時, 我又google上腦!

原來勤力係有回報, 呢幾日不停上網搜尋中西藥併用嘅資料, 結果終於比我搵到, 可以知道中西藥交互作用; 資料有好清楚列出乜嘢中西藥唔好一齊用 / 要隔開用 / 要調整劑量再用; 結果經過對照下波波藥方有三種中藥要調整劑量, 其他都無相沖!
用藥方執藥隨時可以因應狀況作改動, 用複方成藥就做唔到喇!



然後收到林醫生回覆, 佢真係好好, 我無諗錯佢真係肯比我答覆, 仲好關心波波病情比咗D有關資訊; 佢
話中藥係可以幫助調理身體, 中西藥可以同用, 但前提係要經過望聞問切, 再給予適合嘅處方就好!
好開心, 終於確認中西藥可以並用, 要更安全我相隔耐D時間就好!
雖然波波今年係本命年犯太歲, 但有A幫佢準備好
攝太歲嘅吉詳物, 有咗呢個保護, 波波真係遇到貴人相扶; 自己都覺得好好笑, 好似越來越偏離一般人接受嘅正路, 但可以做嘅何妨去做, 就當我八卦都好, 心安理得去做, 只要波波好! 
希望今次行啱路, 得到係結果好!


好大劑啊😝!






多謝大家一直支持這個小天地, 不過本blog的內容及照片, 不希望在其他媒體上轉載, 多謝留意及支持!