2012年5月22日 星期二

我們身邊的小天使 - 轉貼




昨夜我站在你的床邊 , 偷偷地看著你. 我看到你正在哭, 怎麼也睡不著.

當你拭去你臉上的淚珠時, 我也陪著你輕聲地哭泣. 我對你說 “ 是我啊, 我一直都沒有離開你, 我很好啊. 我正在你身邊”


當你吃著早餐時, 我站在你身邊, 看著你倒著一杯水. 你一直都是若有所思似的, 你的手觸碰到了我虛幻的身體. 當你去超市購物時, 提東西提得你的手好痛. 我試著把我的手也伸直, 也希望能幫忙你拿些東西.

你今天去我的墳前看我時, 其實我正在你身邊. 你把我的墳墓打理得真好.

我多麼地想跟你說, 其實我過世後並沒有躺在這邊. 我的靈魂一直都是陪伴著你的呀.

我跟著你一起走回家. 當你慌忙地忙著找鑰匙時, 我把我的腳掌放在你的手心, 跟你說 “ 是我呀”

你看起來好疲倦, 一回家就躺到了沙發上. 我努力地想讓你知道, 我一直都在你身邊陪著你. 我想跟你說, 我是可能在死後, 每天跟你如此地接近. 好想明確地跟你說 “ 我從來沒有離開過你”

突然間, 你靜靜地坐起來微笑. 我想你是知道的.. 你知道在那個寂靜的夜晚, 我跟你是如此地接近.

美好的一天結束了, 我對著你微笑. 你打完哈欠後說 “ 晚安啊~~ 上帝祝福我們. 明天見喔”.

當那天來臨時, 在你也死後, 我會趕著去迎接你, 讓我們兩個能夠倚靠著對方. 我有好多事情要跟你說, 好多事情你會有興趣看的.把人生活得精采些, 然後跟我一起回來我們永遠的家吧.

我們身邊的小天使們, 不管活著時或是過世後都是那麼地忠誠 . 他們對我們的愛是永遠的 ........

I stood by your bed last night, I came to have a peep.
I could see that you were crying, You found it hard to sleep.
I whined to you softly as you brushed away a tear,
"It's me, I haven't left you, I'm well, I'm fine, I'm here."

I was close to you at breakfast, I watched you pour the tea,
You were thinking of the many times, your hands reached down to me.
I was with you at the shops today, Your arms were getting sore.
I longed to take your parcels, I wish I could do more.

I was with you at my grave today, You tend it with such care.
I want to re-assure you, that I'm not lying there.
I walked with you towards the house, as you fumbled for your key.
I gently put my paw on you, I smiled and said " it's me."

You looked so very tired, and sank into a chair.
I tried so hard to let you know, that I was standing there.
It's possible for me, to be so near you everyday.
To say to you with certainty, "I never went away."
You sat there very quietly, then smiled, I think you knew...
In the stillness of that evening, I was very close to you.

The day is over... I smile and watch you yawning
and say "good-night, God bless, I'll see you in the morning."
And when the time is right for you to cross the brief divide,
I'll rush across to greet you and we'll stand, side by side.
I have so many things to show you, there is so much for you to see.

Be patient, live your journey out...then come home to be with me.

Angels in life and in death........thier devotion is immeasurable, thier love is simply forever!