2013年4月29日 星期一

動物行為 (w/album)

相片連結


呢兩日好努力刨台灣戴更基醫師嘅動物行為講座, 老實講, 佢講嘅嘢好多時我都有做, 但永遠都係做唔好, 唯一嘅原因係因為我自己 - 太緊張!


我一直都係一個好緊張嘅人, 每每太多顧慮,
戴醫師所講叫唔好set一個死實實嘅程序去跟從, 要輕輕鬆鬆去面對; 但我就係輕鬆唔起嚟, 所以我再努力都注定白費 :(



每次帶波波出去, 我都開始緊張, 怕有放繩狗衝埋嚟, 腎上腺上升, 波波一定感受到; 到見到狗狗, 遠距離我唔驚, 波波都跟住唔驚, 當狗狗行近我開始緊張, 波波感受到我緊張, 就會做出預期嘅
緊張反應, 咁互相影嚮, 惡性循環!
見到小朋友原理都一樣, 我怕佢哋會攪波波, 所以我緊張, 呢種緊張係自己都唔察覺, 但波波完全讀取我心所想, 久而久之, 見到小朋友吠成為習慣, 一時間改變真係好難!

好多練狗員都話訓狗先要訓主人, 我完全明白, 我好清楚問題徵結, 但要我改變真係好難! 帶佢哋出去, 我真係身不由己咁會緊張, 都因為太保護佢地, 一諗到有狗狗活活被咬死, 我就好心寒!


簡單嚟睇, 波波
達達
有時會爭執, 點解我覺得達達會讓波波, 因為佢地透過遊戲已經分出高下, 達達明白自己係唔會嬴, 所以有起爭端, 佢選擇走咗去!
佢哋無論玩得幾激, 我從來都唔會擔心佢哋受傷, 所以直接影嚮佢哋玩得開放!


相反豆b太唔識死, 性格自主進取, 每次佢想要嘅都會爭先去搶, 好快衝過嚟; 波波就好激氣, 咁爭執就開始 :(
佢哋爭執真係會打起上嚟, 而且都好狼死! 每次我都會將佢哋分開, 因為怕咬傷佢哋, 所以每一次都未分高下, 周而復始發生問題; 
戴醫師話最簡單嘅解決方法係任由佢哋, 自己即刻入房關上門唔睇; 佢話狗狗最怕主人忽視佢哋, 佢哋一定會停止, 試多兩次就會明白媽媽唔鍾意!

但真係任佢哋咁打? 任佢哋打到受傷? 我擔心, 所以又係一個死結!

完全明白係我嘅問題, 但我唔可以承受失去佢哋, 每每過度保護就產生問題!
我依家明白點解喺平台佢哋玩得開心, 點解一群松松一齊gathering波波唔會吠, 因為係我放心場地無大狗嚟咬, 亦唔會有走失問題; 我心理因素傳達正面訊息去波波個腦, 所以佢反應正常!


我發覺喺屋企圍欄內佢哋最happy, 應該係安全感問題, 喺裏面佢哋好少發生爭端; 我改變唔到自己, 唯有改變時間同佢哋出去, 之所以波波去新地方較放鬆, 因為係我放鬆問題; 達達怕大車聲晌佢係好難面對, 可能細個經歷關係, 勉強要佢接受會觸發更大問題, 但同達達行舊地方我唔會驚佢撲同吠, 所以我無傳遞不良訊息比佢!
豆b由細環境培養佢大無畏, 自然大家都無壓力問題.


睇咗咁多動物行為課程, 都有所得著, 起碼認清方向, 係我嘅問題, 改變唔到自己嘅緊張, 唯有改變動場地, 希望大家會減低壓力, 可以開開心心咁面對難題:)

多謝大家一直支持這個小天地, 不過本blog的內容及照片, 不希望在其他媒體上轉載, 多謝留意及支持!